Гаряча лінія

Експозиція Музею підробок УАПП побувала в стінах одного з найшанованіших університетів світу

23 вересня в приміщенні Київського національного університету імені Тараса Шевченка (далі — Університет) відбулась ІV Всеукраїнська науково-практична конференція молодих учених та студентів з проблем інтелектуальної власності «Законодавство України у сфері інтелектуальної власності та його правозастосування: національні, європейські та міжнародні виміри». Український альянс по боротьбі з підробками і піратством (УАПП) супроводжував захід, організований Університетом та Науково-дослідним інститутом інтелектуальної власності НАПрН України спільно з Київським інститутом інтелектуальної власності Національного університету «Одеська юридична академія» та ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет» за підтримки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Державної служби інтелектуальної власності України та за інформаційної підтримки науково-практичного журналу «Теорія і практика інтелектуальної власності».

Після пленарного засідання, яким розпочалась робота конференції, учасники, серед яких були академіки й професори, доценти, судові експерти, патентні повірені, а також молоді вчені та студенти з різних куточків України, із задоволенням долучились до проведення просвітницької кампанії УАПП «Дні боротьби з підробками і піратством в Україні». Безпосередньо у фойє Червоного корпусу Університету була розгорнута переносна виставка Музею підробок УАПП, де всі охочі могли ознайомитись зі зразками підробок і поставити запитання експертам (якими вже декілька років поспіль є фахівці патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери»), а також перевірити свої споживчі здібності, спробувавши розпізнати ознаки підробок.

Також до уваги публіки були представлені малюнки учасників попередніх просвітницьких акцій, а набір листівок із таких малюнків можна було отримати на пам’ять разом із сувенірами УАПП з гаслами «Я купую справжнє! Я не купую підробок!».

Під час акції УАПП було проведено дослідження громадської думки щодо споживання підроблених товарів — учасникам заходу запропонували заповнити анкети, де необхідно було відповісти на два запитання: чи купував кожен із них підроблені товари та чи були ці покупки свідомими.

Відповідно до отриманих даних, 21% опитаних стверджують, що ніколи не купували контрафактний товар; 39% зізнались, що декілька разів купували підробки, але більше цього не робитимуть; лише 6% респондентів визнають, що купували неоригінальну продукцію і продовжуватимуть робити це у майбутньому; 29% опитаних ніколи навіть не замислювались над цим питанням, а у 5% були свої варіанти відповіді, приміром: «Умисно не купую, але все може бути», «Трапляється, що помиляюсь», «Інколи вимушений купувати» тощо. Що стосується «свідомості» покупок, то свідомо купують підробки 11% респондентів, адже «вони дешевші за оригінал, а їхня якість влаштовує»; 7% опитуваних також робили свідомий вибір на користь підробок, а на якість продукту не зважали; 74% несвідомо купували фальсифіковану продукцію, бо сплутали її з оригіналом і лише згодом зрозуміли, що стали власниками підробки; у 8% респондентів був свій варіант відповіді.

Результати анкетування продемонстрували, що переважна більшість учасників опитування купували підробки несвідомо, сплутавши їх з оригінальною продукцією, проте згодом зрозуміли, що їх ввели в оману, і в майбутньому, щоб не придбати фальсифікат, намагатимуться бути уважнішими.

_dsc8278

_dsc8290

_dsc8294

_dsc8299

_dsc8309

_dsc8310

_dsc8333

_dsc8345

_dsc8347

_dsc8353

_dsc8358

_dsc8361

_dsc8366

« Повернутись до списку новин