18-19 жовтня 2016 року в Києві відбувся Регіональний семінар з інтелектуальної власності для малих і середніх підприємств та з питань формування поваги до прав інтелектуальної власності, організований Всесвітньою організацією інтелектуальної власності (ВОІВ) у співпраці з Державною службою інтелектуальної власності України (ДСІВ).
У межах Семінару з інтелектуальної власності для малих і середніх підприємств виступила адвокат, старший юрист патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери» Ганна Прохорова, розповівши про роль торговельних марок і промислових зразків у процесі ідентифікації товару на ринку та його виокремлення серед подібних товарів споживачем. Зокрема, вона назвала основні функції та види торговельних марок, навела розподіл словесних торговельних марок за категоріями та ознайомила учасників семінару з основними різновидами нетрадиційних торговельних марок.
Координатор з підтримки громадських проектів компанії «Пахаренко і партнери» та «Українського альянсу по боротьбі з підробками та піратством» (УАПП) Вероніка Березанська презентувала учасникам Семінару з питань формування поваги до прав інтелектуальної власності діяльність УАПП, зробивши в своїй доповіді акцент на ролі правовласників в ефективному захисті прав та інформуванні споживачів.
Насамперед доповідач розповіла про сам УАПП, підкресливши, що це недержавне, неприбуткове, добровільне, самоврядне, договірне об’єднання юридичних осіб, які ведуть боротьбу з контрафактною і піратською продукцією. Предметом діяльності УАПП є проведення цілеспрямованої правової, освітньо-просвітницької та дослідницької роботи зі створення та підтримки дієвої системи захисту прав інтелектуальної власності в Україні та забезпечення максимально високого рівня обізнаності українців щодо прав інтелектуальної власності, ризиків і наслідків придбання контрафактних і піратських товарів. Головними завданнями УАПП у боротьбі з контрафактною і піратською продукцією є:
— правова діяльність, яка полягає в розробці та внесенні до державних органів пропозицій стосовно удосконалення нормативної бази щодо охорони та захисту об’єктів інтелектуальної власності з метою їх більш ефективного захисту;
— освітньо-просвітницька діяльність, що полягає в організації і проведенні на регулярній основі різноманітних інформаційних, освітніх та наукових заходів, спрямованих на інформування широкої громадськості, включаючи молодь, про роль інтелектуальної власності, та підвищення обізнаності суспільства, державних, правоохоронних та інших органів і організацій щодо охорони, реалізації та захисту прав інтелектуальної власності, щодо економічних та соціальних збитків від порушення цих прав;
— дослідницька діяльність, яка складається зі збору, аналізу та обробки даних щодо використання та порушення прав інтелектуальної власності в Україні.
Для того, щоб сформувати в українців активну громадянську позицію та своєрідну солідарну відповідальність за наслідки й результат пасивності та бездіяльності під час виробництва, розповсюдження й придбання підробленої продукції, під гаслами «Я купую справжнє! Я не купую підробок!» навесні 2012 року стартувала безстрокова просвітницька кампанія «Дні боротьби з підробками і піратством в Україні», розпочата УАПП спільно з Державною службою інтелектуальної власності України, Державною митною службою України, Міністерством внутрішніх справ України, Українським національним комітетом Міжнародної торгової палати. Запустивши цю кампанію, українці долучились до проведення Міжнародної просвітницької кампанії «Всесвітній день боротьби з підробками», яка була започаткована Всесвітньою групою по боротьбі з підробками (GACG Network) у 1998 році. Численні заходи, які відбуваються в Україні, по всій Європі та в США, наголошують на міжнародних аспектах порушення прав інтелектуальної власності та підкреслюють зростаючу потребу світової спільноти у посиленій спільній боротьбі з підробками. Особлива увага завжди приділяється тим підробкам, які загрожують здоров’ю та безпеці людей.
Вероніка Березанська зазначила, що за чотири роки УАПП провів близько 30 заходів для представників держорганів і бізнесу, студентської молоді, школярів, журналістів, у яких взяли участь понад 9 тисяч осіб. Під час акцій учасники мають нагоду ознайомитись зі зразками контрафактної і піратської продукції пересувного Музею підробок УАПП, більшість яких надана компанією «Пахаренко і партнери». Найдопитливіші учасники можуть перевірити свої споживчі здібності і спробувати відшукати ознаки підробок.
10 грудня 2015 року в аудиторії на 80 посадкових місць Київського університету права Національної академії наук України по вулиці Доброхотова, 7а відкрився перший в Україні стаціонарний Музей підробок УАПП. У цій аудиторії проходять заняття студентів університету, а УАПП використовує її як майданчик для проведення заходів у межах своєї просвітницької кампанії. Найближчим часом планується відкриття ще одного стаціонарного музею — в Інституті інтелектуальної власності Київського центру Національного університету «Одеська юридична академія».
Наостанок експерт розповіла, що проведення акцій також передбачає дослідження суспільної думки про споживання підроблених товарів — учасникам пропонують заповнити анкети, де необхідно відповісти на два запитання: чи купував кожен з них підроблені товари і чи були ці покупки свідомими. Результати анкетування демонструють, що переважна більшість учасників опитувань купували підробки несвідомо, сплутавши їх з оригінальною продукцією, однак пізніше зрозуміли, що їх ввели в оману, і надалі, щоб не купити фальсифікат, намагатимуться бути уважнішими.
З детальною інформацією про перебіг просвітницької кампанії можна ознайомитись на сайті www.uaacp.org.
Всі презентації експертів Регіонального семінару з інтелектуальної власності для малих і середніх підприємств та з питань формування поваги до прав інтелектуальної власності доступні для завантаження на офіційному веб-порталі ДСІВ.
Відеоматеріали доступні тут
« Повернутись до списку новин