Гаряча лінія

Парламент ЕС ухвалив Закон про цифрові послуги (DSA) та Закон про цифрові ринки (DMA)

5 липня 2022 року Парламент ЕС  ухвалив два закони DMA та DSA https://www.europarl.europa.eu/news/en/press-room/20220701IPR34364/digital-services-landmark-rules-adopted-for-a-safer-open-online-environment

Після офіційного ухвалення Радою в липні (DMA) і вересні (DSA) обидва закони  будуть опубліковані в Офіційному журналі ЄС і набудуть чинності через двадцять днів після публікації.

DSA буде застосовуватися безпосередньо в ЄС і діятиме через п’ятнадцять місяців або з 1 січня 2024 року (залежно від того, що настане пізніше) після набрання чинності. Що стосується зобов’язань для дуже великих онлайн-платформ і дуже великих онлайн-пошукових систем, DSA почне застосовуватися раніше – через чотири місяці після того, як вони будуть визначені як такі Комісією.

DMA почне застосовуватися через шість місяців після набрання ним чинності. Для виконання нових зобов’язань у компаній-гейткіперів буде максимум шість місяців після того, як вони будуть призначені.

DSA —те, що є незаконним офлайн, має бути незаконним і онлайн

DSA встановлює чіткі зобов’язання для постачальників цифрових послуг, таких як соціальні медіа чи ринки, щодо боротьби з поширенням незаконного контенту, дезінформації в Інтернеті та інших суспільних ризиків. Ці вимоги пропорційні розміру та ризикам, які платформи становлять для суспільства.

Нові зобов’язання включають:

Дуже великі онлайн-платформи та пошукові системи (з 45 мільйонами або більше користувачів щомісяця), які представляють найвищий ризик, повинні будуть дотримуватися суворіших зобов’язань, які вимагає Комісія. Вони включають запобігання системним ризикам (таким як розповсюдження незаконного контенту, негативний вплив на основні права, на виборчі процеси та гендерне насильство чи психічне здоров’я) і підлягають незалежному аудиту. Ці платформи також повинні будуть надавати користувачам вибір не отримувати рекомендації на основі профілювання. Вони також повинні будуть полегшити доступ до своїх даних і алгоритмів органам влади та перевіреним дослідникам.

DMA — перелік «що можна» і «не робити» для гейткіпінг- посередників

DMA встановлює зобов’язання для великих онлайн-платформ, які діють як «привратники» (платформи, чиє домінуюче становище в Інтернеті ускладнює їх уникнення для споживачів) на цифровому ринку, щоб забезпечити більш справедливе бізнес-середовище та більше послуг для споживачів.

Щоб запобігти недобросовісній діловій практиці, особи, призначені гейткіперами, повинні будуть:

Гейткіпінги більше не зможуть:

 

« Повернутись до списку новин