Гаряча лінія

Підбиваємо підсумки ІІ Міжнародного форуму по боротьбі з підробками та піратством

Ексклюзивний партнер — патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери» — долучився до проведення ексклюзивного заходу: дводенний марафон, присвячений боротьбі з контрафактною та фальсифікованою продукцією — ІІ Міжнародний форум по боротьбі з підробками та піратством «Контрафакт і піратство — загроза національній безпеці та економіці», успішно завершився. За ініціативи Українського альянсу по боротьбі з підробками та піратством (УАПП) і підтримки Американської торговельної палати в Україні та газети «Юридична практика» 19-20 квітня 2016 року готельний комплекс «Рамада Енкор Київ» став майданчиком для спілкування фахівців з інтелектуальної власності, виробників різних категорій товарів та пересічних споживачів. Були озвучені актуальні проблеми, поставлено безліч наболілих питань, прозвучали дієві поради й слушні пропозиції, та зрештою, було вирішено об’єднати зусилля для якнайефективнішого подолання «біди» з підробками та піратством.

Фотогалерею ІІ Міжнародного форуму по боротьбі з підробками та піратством дивіться тут: http://uaacp.org/2012/02/23/fotogalereya-19-20-04-2017/

За два дні захід відвідали майже 300 осіб, серед яких представники державних органів, вітчизняні й зарубіжні виробники якісної продукції, керівники найбільших світових компаній-правовласників, провідні українські та міжнародні експерти у сфері захисту прав інтелектуальної власності.

Напрацьовані світовою спільнотою шляхи розв’язання проблеми боротьби з контрафактною і піратською продукцією висвітлили представники Всесвітньої організації інтелектуальної власності (WIPO), діючої бізнес-ініціативи ІСС щодо зупинення контрафакту та піратства (Business action to stop counterfeiting and piracy, BASCAP), Європейського поліцейського управління (EUROPOL), Всесвітньої групи по боротьбі з підробками (GACG Network), Національного координаційного центру з охорони прав інтелектуальної власності США, Іспанської національної асоціації із захисту торговельних марок (ANDEMA), Азійської коаліції по боротьбі з підробками і піратством (АСАСАР), Міжнародної насіннєвої федерації (ISF), Міжнародної асоціації селекціонерів сортів декоративних та плодових культур, отриманих вегетативним способом (CIOPORA), проекту ЄС/ФАО (ООН), Українського альянсу по боротьбі з підробками та піратством, а також інших міжнародних і вітчизняних організацій.

Учасниками заходу стали представники РНБО України, Мін’юсту, ДФС України, Мінекономрозвитку, Національної поліції України, Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, судових інстанцій. Активною була і бізнес-громадськість: на форум завітали представники вітчизняних та іноземних правовласників, юридичних компаній, патентні повірені, науковці та інші зацікавлені особи.

Форум проводився з метою вдосконалення української стратегії й тактики розв’язання однієї з найгостріших у сучасному світі проблем — контрафакції та піратства, реалізації реформи захисту інтелектуальної власності і системи заходів протидії виробництву й розповсюдженню підробок, формування цивілізованого українського товарного ринку та сприятливого інвестиційного клімату в державі.

Вітальними словами відкривали роботу форуму президент УАПП, віце-президент з питань інтелектуальної власності ICC Ukraine, координатор бізнес-ініціативи щодо зупинення підробок і піратства (BASCAP) в Україні та генеральний директор фірми «Пахаренко і партнери» Антоніна Пахаренко-Андерсон, президент Американської торговельної палати Андрій Гундер та шеф-редактор газети «Юридична практика» Рустам Колесник. Зокрема, Антоніна Пахаренко-Андерсон закликала учасників не забувати про тісний взаємозв’язок між ефективністю захисту прав інтелектуальної власності та економічними показниками країни, оскільки забезпечення надійного режиму охорони прав інтелектуальної власності сприятиме ефективнішому розкриттю економічного потенціалу держави та підвищить її інвестиційну привабливість, демонструючи правовласникам і виробникам зокрема, що Україна серйозно ставиться до цієї теми і докладатиме максимум зусиль, аби бізнес відчував себе захищеним. Розвиваючи розмову, Андрій Гундер нагадав, що Американська торговельна палата якраз і є «голосом бізнесу для державної влади», а Рустам Колесник, долучившись до вітальних слів, висловив сподівання, що всі зацікавлені сторони почують одна одну.

Модератором першого круглого столу під назвою «Загрози, які несуть у собі контрафакція і піратство» стала голова комісії з питань інтелектуальної власності та недобросовісної конкуренції ICC Ukraine, координатор з підтримки громадських проектів УАПП та фірми «Пахаренко і партнери» Вероніка Березанська. На її переконання, найрезультативнішою боротьба з підробками та піратством стане тоді, коли активно працюватимуть три головні складові: урядові структури об’єднають зусилля з приватним сектором; підвищуватиметься обізнаність суспільства щодо ролі інтелектуальної власності та економічних і соціальних наслідків від споживання контрафактних товарів і піратства; залучатимуться інвестиції для розвитку економіки. Заступник директора Департаменту розвитку інновацій та інтелектуальної власності Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Богдан Падучак висловив сподівання, що законодавчі ініціативи Мінекономрозвитку незабаром будуть схвалені, оскільки «Уряд робить усе можливе, щоб вивести ІТ-сферу на якісно новий рівень». Про судову реформу говорив голова Вищого господарського суду України Богдан Львов, а директор департаменту судової експертизи та експертних досліджень у сфері інтелектуальної власності ДП «Інформаційні судові системи» Державної судової адміністрації Ігор Стародубов розповів про місце судової експертизи після реформи процесуального законодавства. Виступ про митні заходи протидії загрозам, які несуть у собі контрафакція і піратство, представника Департаменту організації митного контролю Державної фіскальної служби України Олексія Гащицького, як завжди, був забарвлений влучними прикладами та дотепними акцентами. Натомість представник Національного координаційного центру з охорони прав інтелектуальної власності США, старший спеціальний агент Федерального бюро розслідувань Джейсон Левітт навів вражаючу статистику: кожен дванадцятий долар в США витрачається в Інтернеті, а 2,5% від усієї продукції в світі є контрафактом. «Віртуальну» тему продовжила генеральний директор «Майкрософт Україна» Надія Васильєва, акцентуючи увагу учасників на необхідності захисту інформації та закликаючи до європейського способу мислення, що включає в себе повагу до прав інтелектуальної власності. За словами менеджера Департаменту по боротьбі з контрафактом компанії Procter & Gamble Дениса Крохмальова, упродовж останніх трьох років компанія змусила припинити виготовлення фальсифікату 817 фабрик, причому загальна вартість вилученої підробленої продукції з логотипами P&G склала $325 млн. Про важливість проведення просвітницької роботи серед населення говорив генеральний директор Іспанської національної асоціації із захисту торговельних марок (ANDEMA) Хосе Антоніо Морено. Проректор Національної академії внутрішніх справ Сергій Чернявський підтримав іспанського фахівця, додавши, що одним із елементів ефективного захисту прав інтелектуальної власності залишається підготовка висококваліфікованих спеціалістів. Завершив роботу першого круглого столу президент Азійської коаліції по боротьбі з підробками і піратством (ACACAP) Ендрю Бредшоу, котрий не тільки розповів про ефективні стратегії для захисту брендів у країнах Азії, але й закликав правоохоронні, митні органи та правовласників до активнішої комунікації між собою.

Про контроль ланцюгів поставок та запровадження відповідальності посередників, а також про захист від підробленої продукції на митному кордоні України мав що розповісти учасникам другого круглого столу під назвою «Практичні аспекти боротьби з підробками та піратством» модератор — партнер фірми «Пахаренко і партнери», адвокат, патентний повірений України, директор УАПП Олександр Пахаренко.

Підтримав модератора і детально зупинився на найважливіших пунктах ланцюгів поставок голова Всесвітньої групи по боротьбі з підробками (GACG Network) і директор офісу фірми «Пахаренко і партнери» у Великобританії Джон Андерсон. Насамперед він зазначив, що посередники відіграють важливу роль у ланцюгу поставок та несуть відповідальність за обмеження дій, пов’язаних зі зловживанням їхніми інфраструктурами, з метою запобігання торгівлі підробленими і піратськими товарами. Експерт рекомендував забезпечити кращу координацію між правовласниками, органами влади та посередниками, запровадити більш високі стандарти та вживати ефективніші заходи з попередження і стримування, а також активніше залучати правовласників на всіх рівнях ланцюга поставок.

Начальник юридичного відділу ТОВ «Юридична фірма «Городиський та партнери», адвокат Олена Білошук детально розглянула митний реєстр об’єктів інтелектуальної власності, зокрема порядок реєстрації у митному реєстрі об’єктів права інтелектуальної власності, та розповіла про призупинення приватних поштових відправлень.

З доповіддю на тему «Правозастосування новел Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо справ про порушення прав інтелектуальної власності» виступив заступник начальника юридичного відділу компанії «Пахаренко і партнери» Євгеній Компанець. Юрист нагадав, що внесені в 2011 році зміни до Кримінального кодексу України пом’якшили санкції, незважаючи на те, що розміри штрафів зросли. Одним із найкращих результатів боротьби з контрафактною продукцією доповідач вважає знищення її під час досудового розслідування за участі або під контролем правовласника чи його представника.

Про можливі способи результативного і збалансованого розслідування злочинів у сфері інтелектуальної власності в інтересах правовласників та широкої громадськості говорив генеральний директор компанії «Інтелект Груп Україна» Сергій Лебідь. Він назвав найпоширеніші форми порушень прав інтелектуальної власності та розглянув кримінально-правовий аспект захисту прав інтелектуальної власності, проілюструвавши законодавчі норми доречними прикладами.

Директор по роботі з партнерами медіагрупи StarLightMedia (Ініціатива «Чисте небо») Микола Фаєнгольд розповів про нюанси захисту аудіовізуального контенту в Інтернеті та окреслив пріоритети В2В-галузі на 2017 рік: агітувати рекламодавців розміщувати рекламу лише на сайтах з легальним контентом і спонукати правовласників до відстеження та оприлюднення інформації про тих, хто краде контент, популяризуючи таким чином легальні сайти зокрема й борячись із інтернет-піратством у цілому.

Значне пожвавлення серед учасників форуму викликала презентація ознак визначення контрафактності торговельної марки Puma та практикум «Як визначити підробку?», який провели фахівці компанії «Пахаренко і партнери» — партнер Олександр Пахаренко та старший юрист Тарас Цикалюк. Після перегляду слайдів з детальною інформацією про те, як відрізнити справжні товари Puma від фальсифікату, найактивніші учасники форуму спробували відшукати серед різноманітних зразків оригінальні речі Puma та обґрунтувати свій вибір. Дівчині, котра зуміла знайти оригінал, ведучі практикуму подарували цінний подарунок від ексклюзивного партнера — фірми «Пахаренко і партнери».

Завершав перший день роботи форуму круглий стіл під назвою «Безпека майбутнього: фармацевтика», модератором якого виступила представник Державної служби інтелектуальної власності України Інна Шатова. Вона зазначила, що виробництво та продаж контрафактних медикаментів прирівнюють до злочинів проти людства, адже мало того, що використання контрафактних ліків не приносить очікуваного результату, це може ще й серйозно загрожувати здоров’ю та безпеці споживачів.

Дискусія вийшла цікавою та інтернаціональною: про нелегальну торгівлю ліками через веб-аптеки розповів директор російської компанії Protekta Дмитро Поляков. За його словами, найбільше підроблених ліків виробляють у Китаї, Індії та Пакистані. Керівник проектів по боротьбі з підробками французької компанії Servier Жюльєн Рондард висвітлив підходи і виклики у боротьбі з підробками на прикладі фармацевтичної компанії Servier, а завершив «фармацевтичний» круглий стіл керівник департаменту безпеки ТОВ «Санофі-Авентіс Україна» Роман Бойко з доповіддю про міцний тандем проти здоров’я — торгівлю лікарськими засобами через Інтернет в Україні та «сірий» імпорт ліків.

Другий день роботи форуму стартував з круглого столу «Безпека майбутнього: засоби захисту рослин і сорти рослин (насіння та рослини)» під керівництвом Інни Шатової. Досвідчені фахівці ринку насіння та рослин акцентували увагу на тому, що незаконна торгівля насіннєвим матеріалом — це надзвичайна небезпека для сектора насінництва, що потребує ефективних і адекватних заходів з охорони і захисту прав, та спробували виробити комплексних підхід до боротьби з контрабандою і торгівлею контрафактними пестицидами. Детально ці питання розглянули генеральний секретар Міжнародної насіннєвої федерації (ISF) Майкл Келлер та експерт проекту ЄС/ФАО (ООН) Лариса Петрів. Доповідь Лариси Петрів стосувалась, в основному, ринку пестицидів, де частка підробок складає близько 25%, що еквівалентно $15 млрд. Експерт неодноразово підкреслила, що підроблені й контрафактні пестициди є надзвичайно шкідливими для продовольчої та харчової галузей, а їх використання вкрай небезпечно за умови зміни клімату.

Виконавчий директор Насіннєвої асоціації України Сюзана Григоренко розбиралась, чим заповнений наш ринок насіння — контрафактом (підробками) чи фальсифікатом. Вона навела нормативні визначення, порівняла дефініції між собою та охарактеризувала найпопулярніші типи фальсифікату в Україні: повністю неоригінальний продукт; продукція під чужими торговельними марками; насіння сорту/гібриду, що не відповідає сортовим показникам; підмішування низькоякісного насіння до оригінального гібриду тощо. Слід пам’ятати, що постачальники підробок не стоять на місці, вони постійно «вдосконалюють» свій товар, вдало маскуючи його під найновітніші розробки легальних виробників.

Програму захисту від підробок ТМ Pioneer презентувала керівник проектів компанії DuPont Pioneer Україна Наталя Літостанська. Вона детально описала і продемонструвала, як ідентифікувати оригінальний товар компанії DuPont Pioneer, та закликала сільгоспвиробників «зберігати зразки придбаної продукції та необхідну документацію (рахунок, контракт, накладні, візитки тощо), а також купувати товар лише у офіційних постачальників насіннєвого матеріалу».

Юридичний радник для насіннєвого бізнесу в регіоні Європа/Близький Схід компанії Monsanto Анна Мельник спробувала дати відповідь на запитання, що робити з інновацією без захисту прав інтелектуальної власності. Вона зазначила, що компанії-виробники вкладають величезні кошти не лише в селекцію, але й у захист своєї продукції від фальсифікату, та продемонструвала приклади успішної боротьби з підробленим насінням.

«Інтернет-продаж контрафакту — бізнес чи шахрайство» — таку назву мав п’ятий круглий стіл, модерував який партнер юридичної фірми «Sayenko Kharenko» Олександр Падалка.

Про притягнення до відповідальності онлайн-поширювачів контрафактної продукції та процесуальний шлях виявлення належного відповідача через хостинг-провайдера та/або реєстратора розповіла юрист ГК «Інтернет-Інвест», патентний повірений України, адвокат Олена Сказко. Зокрема, вона навела види та структуру доменних імен, навчила учасників круглого столу відрізняти реєстратора від реєстранта, а також озвучила основні джерела правового регулювання діяльності даної сфери.

Питання взаємодії правовласників та операторів торгових майданчиків у мережі Інтернет у боротьбі з розповсюдженням контрафакту висвітлив юрист OLX.ua Андрій Бічук, навівши приклади з європейської практики боротьби з порушниками. Досвід боротьби з шахрайськими інтернет-магазинами мають і українські фахівці — довів на власному прикладі заступник директора ТОВ «Юридична фірма «Городиський та партнери», патентний повірений України, адвокат Олег Жухевич. Він виділив основні фактори зростання інтернет-торгівлі контрафактом, серед яких: високі темпи приросту, підвищений рівень прибутку та можливість приховування достовірної інформації про продавця, а також поділився складовими стратегії захисту прав інтелектуальної власності в мережі Інтернет. Це — впровадження комп’ютерних систем виявлення порушень, встановлення джерел походження та шляхів поставок контрафакту, застосування процедур досудового врегулювання спорів, застосування альтернативних способів вирішення доменних спорів, реєстрація об’єктів інтелектуальної власності у митних реєстрах, ініціювання кримінальних проваджень або проваджень про адміністративні правопорушення та, зрештою, вирішення спорів у судовому порядку.

Про розслідування діяльності платформ електронної торгівлі Координаційним центром Європолу з питань інтелектуальної власності розповів експерт цієї установи Богдан Чіінару, проілюструвавши свою доповідь кумедними, але водночас жахаючими відеороликами, а спеціаліст у справах захисту прав інтелектуальної власності та юрисконсульт з питань державно-приватного партнерства у регіонах Європи, Близького Сходу й Африки німецької компанії «Atas & Partner» Вольфганг Пройс розбирався з логістикою контрафактних товарів у контексті порушення закону про товарні знаки як в Інтернеті, так і локально.

Останнім, шостим круглим столом, що пройшов у межах форуму під назвою «Відповідальний споживач», керувала голова комісії з питань інтелектуальної власності та недобросовісної конкуренції ICC Ukraine, координатор з підтримки громадських проектів УАПП та компанії «Пахаренко і партнери» Вероніка Березанська. Вона презентувала учасникам безстрокову просвітницьку кампанію УАПП «Дні боротьби з підробками та піратством в Україні», що стартувала навесні 2012 року під гаслом «Я купую справжнє! Я не купую підробок!». Кампанію запустив УАПП спільно з Державною службою інтелектуальної власності України, Державною митною службою України, Міністерством внутрішніх справ України та Українським національним комітетом Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine), долучившись таким чином до проведення Міжнародної просвітницької кампанії «Всесвітній день боротьби з підробками», яка була започаткована Всесвітньою групою по боротьбі з підробками (GACG Network) у 1998 році. Численні заходи, які відбуваються в Україні, по всій Європі та в США, наголошують на міжнародних аспектах порушення прав інтелектуальної власності та підкреслюють зростаючу потребу світової спільноти у посиленій спільній боротьбі з підробками. Особлива увага завжди приділяється тим підробкам, які загрожують здоров’ю та безпеці людей. У межах кампанії проводяться регулярні заходи для представників держорганів та бізнесу, студентської молоді, школярів, журналістів.

«Мета наших просвітницьких заходів цілком прозора і зрозуміла — таким чином УАПП намагається сприяти формуванню раціональної моделі споживання та підвищенню рівня обізнаності українців щодо ризиків і наслідків придбання контрафактних товарів, про які неодноразово говорили попередні спікери», — підкреслила Вероніка Березанська.

Варто додати, що діяльність УАПП не залишилась поза увагою світових організацій — 8 червня 2016 року в Парижі в межах святкування Всесвітнього дня боротьби з підробками УАПП отримав нагороду в номінації «Асоціації» за надання значної підтримки в боротьбі з підробками в Україні та за її межами, за організацію масштабних просвітницьких заходів, за діяльність щодо координації між державним і приватним секторами та підвищення обізнаності громадськості.

Повноважний представник комітету по боротьбі з контрафактом Міжнародної асоціації торговельних марок (INTA) і старший юрист патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери» Ганна Прохорова презентувала просвітницьку кампанію «Unreal Campaign», ініційовану INTA задля підвищення обізнаності споживачів, метою якої є пояснення учням важливості торговельних марок та небезпеки, яку несуть контрафактні товари. Кампанія стартувала у 2012 році під час щорічної конференції INTA у Вашингтоні.

Ганна Прохорова також надала деякі статистичні дані: так, починаючи з 2012 року, в межах «Unreal Campaign» у навчальних закладах пройшло понад 50 заходів за безпосередньої участі більше 8 тис. учнів та підлітків; ще понад 120 тис. учасників було задіяно через Інтернет, охопивши таким чином більше 25 країн. Зараз «Unreal Campaign» взаємодіє з учнями віком від 14 до18 років через соціальні мережі, молодіжні сайти, відеоблоги та співпрацюючи з блогерами, не полишаючи й роботи з організації заходів із безпосереднім залученням учнів у місцевих школах.

Останніми новинами Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) щодо проведення роботи в напрямку формування поваги до інтелектуальної власності поділився з учасниками круглого столу керівник програм Департаменту країн з перехідною та розвинутою економікою ВОІВ Олександр Шевченко. Він зазначив, що негативні наслідки від виготовлення, реалізації та придбання контрафакту відчувають на собі як компанії-виробники та правовласники, так і пересічні споживачі: для перших підробки означають фінансові втрати, для других — несуть в собі небезпеку (часто й для життя і здоров’я). Зважаючи на те, що наш світ швидкозмінний, нинішній етап формування поваги до інтелектуальної власності обов’язково повинен проходити із активним застосуванням різноманітних інноваційних розробок, однак, не слід забувати й про традиційне навчання культурі й відповідальності, переконаний експерт ВОІВ.

На думку президента Immer Group Ukrplastic та Української асоціації гнучкої упаковки Ірини Мірошник, захистити споживача від контрафактних товарів допоможе упаковка. Звісно, не просто коробка, а пакування, оснащене як мінімум QR-кодом, спеціальними захисними фарбами або DOT-, RFID-кодами чи DIGITAL-друком. За її словами, найвищий рівень захисту від підробок має так званий TRACK&TRACE — унікальний код товару і номер, що містить інформацію про походження та місцезнаходження цього товару.

Все про фальсифікацію цементу знає заступник голови правління ВГО «Союз споживачів України» Олег Цільвік, котрий досліджував споживчий ринок фасованого цементу. За його даними, основними способами обману споживачів у цій категорії товарів є підміна марки цементу (коли цемент низької марки розфасовують під вищою маркою), фальсифікація вмісту мішка шляхом додавання в заводській цемент інертного наповнювача, контрафакт та обважування. «Виходом із ситуації, що склалась, для виробників цементу може бути тільки системна робота зі споживачем і торговельними мережами щодо поширення інформації про продукцію та захисні елементи, — резюмував Олег Цільвік. — Потрібно навчити споживача правильно обирати цемент і знаходити ознаки фальсифікації. Не варто відкидати можливість мотивації до споживання продукції офіційних виробників — споживач «голосує гаманцем», і якщо довести йому економічну неефективність використання низькоякісного продукту, він буде зацікавлений купити цемент саме офіційного виробництва». Доповідач також вважає, що проведення просвітницьких заходів, оприлюднення результатів незалежних споживчих експертиз, широке висвітлення даної проблематики у ЗМІ та в місцях роздрібної торгівлі сприятимуть підвищенню обізнаності та споживацької культури покупців і значно посилять ефективність боротьби з підробками.

Після виступів доповідачів у межах кожного круглого столу учасники могли звернутись зі своєю проблемою до спікерів, спільно обговорити актуальні теми та отримати відповіді на нагальні запитання.

Підбиваючи підсумки дводенної роботи форуму, Антоніна Пахаренко-Андерсон зазначила, що питання боротьби з підробками та піратством — це наша спільна проблема. «Обізнаність суспільства щодо прав інтелектуальної власності, а тим паче усвідомлення суспільством ролі інтелектуальної власності в економічному розвитку держави, вимагають постійної і тривалої роботи представників різних галузей знань, сфер діяльності, тому боротьба з підробками та піратством має посісти належне місце як у державній політиці загалом, так і в нашому повсякденному житті зокрема», — вважає вона. Антоніна Павлівна закликала всіх доповідачів, іноземних спікерів, учасників форуму та просто зацікавлених осіб надсилати на електронну адресу УАПП (mail@uaacp.org) свої пропозиції щодо боротьби з контрафактною продукцією, що будуть опрацьовані та відображені в резолюції, яку буде направлено до всіх державних органів України та оприлюднено для широкого загалу.

Упродовж двох днів роботи форуму паралельно проходив черговий етап соціальної акції УАПП «Я купую справжнє! Я не купую підробок!». До уваги учасників був запропонований мобільний Музей підробок УАПП — зразки контрафактної та піратської продукції, які зацікавлено оглядали як менеджери різних компаній і звичайні юристи, так і досвідчені експерти з інтелектуальної власності та знані «борці» проти підробок і піратства. Для когось експонати музею були звичним товаром, з яким доводиться стикатись чи не щодня, а дехто з неприхованим подивом усвідомлював, що не раз «потрапляв до лап» фальсифікаторів, будучи переконаним, що купує оригінальну продукцію. Найсміливіші «відвідувачі» Музею брали зразки до рук, уважно вивчаючи експонати та намагаючись самостійно відшукати на них ознаки підробок, що не завжди під силу навіть профільному спеціалісту.

Організатор ІІ Міжнародного форуму по боротьбі з підробками та піратством «Контрафакт і піратство — загроза національній безпеці та економіці» — Український альянс по боротьбі з підробками та піратством висловлює щиру вдячність співорганізаторам — Американській торговельній палаті та видавництву «Юридична практика», а також усім, хто сприяв проведенню заходу на гідному рівні: Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Асоціації власників торговельних марок Європейського Співтовариства (ЕСТА), Українському національному комітету Міжнародної торгової палати (ICC Ukraine), Науково-дослідному інституту інтелектуальної власності Національної академії правових наук України, Всесвітній групі по боротьбі з підробками (GACG Network), Київському інституту інтелектуальної власності та права Національного університету «Одеська юридична академія», Національній академії внутрішніх справ. Партнерську підтримку надали: професійний партнер — бізнес-ініціатива ІСС щодо зупинення підробок і піратства (BASCAP), генеральний партнер — юридична фірма «Городиський та партнери», ексклюзивний партнер — патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери», та офіційні партнери — юридична фірма «Sayenko Kharenko» і компанія No Fake Security. В ролі експонента виступила компанія Risk Intelligence Group, а інформаційну підтримку забезпечили: міжнародний проект «Технології та Інновації», інформаційне агентство «Інтерфакс-Україна», журнал «Український Юрист», газета «Судовий вісник — Юридична практика», «Юридична газета», журнал «Український адвокат», журнал «The Ukrainian Journal of Business Law», Асоціація підприємств інформаційних технологій України (АПІТУ) та Насіннєва асоціація України.

Більше інформації шукайте на сайті УАПП

« Повернутись до списку новин