Гаряча лінія

Поважати свої та чужі права інтелектуальної власності молоде покоління закликали представники компанії!

З 1 по 3 листопада 2017 року на базі Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді (НЕНЦ) Міністерства освіти і науки України пройшов VIII Всеукраїнський біологічний форум «Дотик природи». Сприяли проведенню фінального етапу Форуму патентно-правова фірма «Пахаренко і партнери» та Український альянс по боротьбі з підробками та піратством (УАПП).

1

1 листопада в актовій залі НЕНЦ під час урочистого відкриття форуму з вітальними словами виступили директор НЕНЦ, доктор педагогічних наук, професор Володимир Вербицький, голова комісії з питань інтелектуальної власності та недобросовісної конкуренції ICC Ukraine, координатор з підтримки громадських проектів УАПП та ППФ «Пахаренко і партнери» Вероніка Березанська та радник «Пахаренко і партнери» Микола Ковіня.

Звертаючись до присутніх, Вероніка Березанська розповіла, що сама свого часу була науковим співробітником та захистила кандидатську дисертацію, а тому з великою повагою ставиться до молоді, яка планує зв’язати своє життя з наукою. Вероніка закликала присутніх поважати чужі права інтелектуальної власності, бо від цього залежить і майбутня доля результатів їхньої творчої праці, враховуючи, що питання захисту прав інтелектуальної власності актуальні як ніколи не тільки в Україні, а й у всьому світі. Фахівець підкреслила, що виробництво й поширення підробок стало такою болючою проблемою для всіх країн: по-перше, тому що це дуже вигідний бізнес для злочинців, які спираються на незмінно високий попит на дешеві товари за низьких витрат на їх виготовлення й розповсюдження та не бояться жорсткого покарання за цей вид злочину; по-друге, велика хвиля підробок, помітна останніми роками, здебільшого спричинена зв’язком контрафакції зі злочинною діяльністю і тероризмом. Сьогодні мережі терористичних організацій організовують виробництво і поширення підробок для фінансування своїх військових операцій, а тому діяльність із виробництва і продажу підробок стає все краще організованою, структурованою і більш поширеною. Фальсифікування товарів від кустарного виробництва (невеликих підпільних майстерень) перемістилось до промислових підприємств, що мають дорогу й сучасну матеріально-технічну базу. Зі зміною характеру розповсюдження підробок набуло справді глобальних масштабів. Вероніка Березанська підкреслила, що споживачі самі відповідають за свій вибір, купуючи товар, а тому закликала молодь бути свідомими покупцями і віддавати перевагу оригінальним товарам!

10

11

У своєму зверненні до учасників заходу Микола Ковіня відзначив, що підлітком відвідував НЕНЦ. Він вивчав генезис рослин, що в майбутньому надихнуло його стати експертом в органічній хімії та кандидатом хімічних наук.

– Маю за честь приєднатись до Всеукраїнського біологічного форуму «Дотик природи» і долучитись до неупередженого експертного оцінювання представлених проектів. Безсумнівно, переможці та призери форуму уже в найближчому майбутньому зможуть реалізувати свої проекти у життя. Стати повноцінними винахідниками. А тому повинні знати і вміти захищати свої права на інтелектуальну власність. На підтримку талановитої молоді компанія «Пахаренко і партнери» надасть безкоштовну консультацію та супровід у реєстрації їх винаходів, – зазначив Микола Ковіня.

12

19

Участь у заході брали учні загальноосвітніх, позашкільних, професійно-технічних, студенти вищих навчальних закладів, які мали досвід дослідницько-експериментальної роботи в галузях природничих наук. Всі вони долучились до соціальної акції «Я купую справжнє! Я не купую підробок!». Ця безстрокова акція проходить у межах просвітницької кампанії УАПП «Дні боротьби з підробками і піратством в Україні», яка є частиною міжнародної кампанії «Всесвітній день боротьби з підробками», що запустила Всесвітня група по боротьбі з підробками (GACG Network).

2.4

6

До уваги учасників були запропоновані експозиції Музею підробок УАПП — зразки контрафактної та піратської продукції з незаконним використанням знаків для товарів і послуг відомих вітчизняних та зарубіжних товаровиробників, які надані в музей здебільшого компанією «Пахаренко і партнери». Враховуючи, що підробляють майже всі товари загального вжитку, на огляд були представлені зразки контрафактного одягу, взуття, аксесуарів, різноманітних упаковок, хімічні засоби, косметичні, дитячі та канцелярські товари.

Учні та їх викладачі із цікавістю розглядали зразки підробок, ставили запитання експертам і намагались відшукати на експонатах якнайбільше ознак підробок. Фахівці УАПП, зі свого боку, розповідали про нелегальне виробництво контрафактної продукції та шляхи її розповсюдження, про небезпеку придбання підробок та надавали поради як не купити фальсифікат.

2

15

Паралельно проходило дослідження громадської думки щодо споживання підроблених товарів — учасники форуму заповнювали анкети, відповідаючи на запитання, чи купував кожен із них підроблені товари та чи були ці покупки свідомими. Відповідно до отриманих даних: 25% опитаних упевнені, що ніколи не купували контрафактних товарів; 25% зізнались, що декілька разів купували підробки, але більше цього не робитимуть; лише 10% респондентів купують і надалі купуватимуть підроблені товари; не замислювались над цим питанням 35% учасників анкетування; ще у 5% були свої варіанти відповіді.

Що стосується «свідомості» покупок, то 10% респондентів робили свідомий вибір на користь підробок, не зважаючи на якість продукту; всього 2% задовольняє якість фальсифікату, і вони свідомо обирають підробки; 80 % несвідомо купували фальсифіковану продукцію, бо сплутали її з оригіналом і лише згодом зрозуміли, що стали власниками підробки; а 8 % опитаних мають власну думку, щодо контрафакту: «Іноді важко не купити підроблений товар, тому що над цим не замислюєшся. Відтепер буду уважно розглядати товари, які купую», «Я знаю, що товари придбані в магазинах щодо якості більш надійні, але важко сказати, чи потрапляв я на підробку» та ін.

2.1

22

На згадку про зустріч всі охочі отримали пам’ятні сувеніри з гаслами «Я купую справжнє! Я не купую підробок!» («I Buy Real! I Don’t Buy Fakes!»).

Під час завершення Форуму у фіналі було представлено 164 наукових проекти (159 учасників), за категоріями: Анатомія і фізіологія людини, Ботаніка, Екологія та проблеми довкілля, Енергозберігаючі технології, Зоологія, Мікробіологія, Науки про Землю (географія, геологія), Психологія та охорона здоров’я, Фізика і астрономія, Хімія і біохімія.

Під час перебігу змагання визначались інноваційні проекти, які заслуговують на впровадження в практичну діяльність людини.

Відповідно до протоколів журі переможцями і призерами визнано 83 конкурсанти. Фіналісти отримали від компанії «Пахаренко і партнери» та УАПП пам’ятні подарунки.

« Повернутись до списку новин