Гаряча лінія

«Всесвітній день боротьби з підробками» в умовах воєнного стану

8 червня 2022 року світова спільнота 24-й раз відзначає «Всесвітній день боротьби з підробками», започаткований у 1998 році Всесвітньою групою з боротьби з підробками (GACG Network).  У 2012 році подібна кампанія «Unreal Campaign» стартувала від Міжнародної асоціації товарних знаків (INTA).

Україна долучилася до цього просвітницького руху навесні 2012 року, запустивши за ініціативи Українського альянсу по боротьбі з підробками та піратством (UAACP) та за підтримки державних органів та організацій системи охорони інтелектуальної власності, Державної митної служби України, Міністерства внутрішніх справ України, Українського національного комітету Міжнародної торгової палати, патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери» безстрокову українську просвітницьку кампанію «Дні боротьби з підробками та піратством в Україні».

Мета просвітницької кампанії — сприяти вихованню поваги до прав інтелектуальної власності, формуванню раціональної моделі споживання та підвищенню рівня обізнаності українців про ризики й наслідки придбання контрафактних товарів.

Наразі проти нашої держави росія веде агресивну війну, сповнену насильством і кровопролиттям, де кожного дня здійснюється спустошення та жорстокість. Однак, не дивлячись на це — боротьба з підробками для нашої держави не тільки не втратила актуальності, але й набула ще більшого економічного та соціального змісту. Оскільки контрафакт — це не тільки питання моралі і порушення прав інтелектуальної власності, це злочин, який генерує швидкі неконтрольовані державою грошові потоки, які, з великою вірогідністю, можуть бути направлені на потреби ворога для фінансування військових злочинів проти нашої держави!

Спільні дослідження Організації економічного співробітництва та розвитку (OECD) та Відомства з інтелектуальної власності Європейського Союзу (EUIPO) 2019 та 2022 років щодо масштабів та небезпек від підробок констатували, що щорічна торгівля контрафактними та піратськими товарами становить понад $500 млрд. Це більше 3 % загальних обсягів світової торгівлі! Усі контрафактні товари із різним рівнем загрози можуть бути небезпечними для споживачів. Найбільш поширені із них — парфуми, косметика, одяг, іграшки, запчастини до автомобілів та лікарські засоби. Найбільші європейські експортери небезпечних підробок (3/4 обсягу вилученої продукції) — Китай та Гонг Конг. Транспортування найпоширеніше — поштовими службами, але за вартістю вилучених підробок —  це морський транспорт.

Всі товари, що виробляються наразі в світі містять в собі об’єкти інтелектуальної власності  і захищаються правом інтелектуальної власності. Контрафактна продукція — це порушення прав інтелектуальної власності (ІВ), яке несе підвищені (у порівнянні із іншими порушеннями прав ІВ) соціально-економічні ризики, оскільки це:

продукція невідомого походження та якості,

виробництво та розповсюдження якої взяла на озброєння організована злочинність,

надприбутки від продажів йдуть на фінансування інших злочинів ( таких як торгівля людьми, зброєю та наркотиками), що в умовах воєнного стану в Україні представляє критичну небезпеку для нашої країни,

«швидкі гроші» отримані від продажу контрафактної продукції в умовах війни в Україні з великою вірогідністю можуть бути направлені на озброєння та підтримку ворога.

Наше споживання в дні війни має бути як ніколи свідомим, тому кожен із нас при купівлі товарів має задати собі питання: «Якщо існує вірогідність, що за мої гроші злочинці придбають кулі, що вб’ють наших воїнів на передовій, то чи варто мені купувати цей товар?». Відповідь для українців — очевидна!

Однак для того щоб не купувати підробки ми повинні мати на споживчому ринку оригінальні товари. Нажаль наразі, в умовах війни, це велика проблема для нашої держави, оскільки ринок наповнений різноманітними підробками і навіть при бажанні купити оригінал, ми іноді не маємо такої можливості.

Єдиним дієвим механізмом впливу на ринок підробок є створення умов, за яких виготовлення та збут підробок стануть непривабливими і невигідними для правопорушників. Що робити щоб зменшити цю проблему і надати споживачу вибір між оригіналом і підробкою? Реалізовувати такі заходи:

Чи потрібно захищати права ІВ на митному кордоні в умовах війни? Відповідь однозначна — ТАК! Бо — це міжнародні зобов’язання України щодо вступу в ЕС та  життєва необхідність захисту економічних інтересів України, оскільки держава, яка не захищає права інтелектуальної власності, фактично, підтримує тіньовий бізнес (бо завдає своєю бездіяльністю збитків чесному бізнесу, який платить податки), фінансує організовану злочинність та воєнних злочинців, а в українських реаліях  — ворога.

Саме тому, продовжуючи багаторічну співпрацю, UAACP та Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби проводять 15 червня 2022 року спільний освітньо-просвітницький захід для митників Державної митної служби України у форматі он-лайн, присвячений захисту прав ІВ на митному кордоні у період дії воєнного стану. Подібні заходи, на переконання правовласників, сприяють, в тому числі, підтриманню високої ефективності роботи митних органів щодо захисту прав ІВ. Окрім просвітницької мети, на заході заплановано обговорення актуальних питань роботи митниці в напрямку сприяння захисту прав ІВ в умовах воєнного стану. Про результати роботи заходу ми повідомимо додатково.

Безперечно одне — об’єднавши зусилля митних, правоохоронних, експертних, судових органів, правовласників, усього суспільства, Україна має сказати контрафакту тверде «НІ» і зробити боротьбу із ним своїм пріоритетом задля нашої перемоги над ворогом!

Слава Україні!

Історія проведення просвітницьких заходів у фотоматеріалах

НОВИНА 1

НОВИНА 2

НОВИНА 3

НОВИНА 4

« Повернутись до списку новин