Гаряча лінія

Всесвітній день захисту прав споживачів: представники “Пахаренко і партнери” спілкувалися зі студентами КНТЕУ

19 березня 2021 року в рамках Консумерського фестивалю «Час діяти!», який традиційно присвячено Всесвітньому дню захисту прав споживачів, Український альянс по боротьбі з підробками та піратством (UAACP) за підтримки патентно-правової фірми «Пахаренко і партнери» провели у режимі онлайн освітньо-просвітницьку лекцію для студентів Київського національного торгово-економічного університету (КНТЕУ).

Із презентацією «Роль інтелектуальної власності в суспільстві та її вплив на споживачів. Важливість просвітницької кампанії «Дні боротьби з підробками та піратством в Україні» виступили представники UAACP та ППФ «Пахаренко і партнери» Вероніка Березанська, Крістіна Горопай та Лариса Севостьянова.

Вероніка Березанська звернулась до учасників заходу: «Чому сьогодні ми говоримо про ІВ та споживачів? Тому що все, що виробляється наразі в світі містить в собі об’єкти ІВ і захищається правом ІВ. У 21 сторіччі права ІВ стали одним із головних економічних інструментів досягнення фінансового успіху, бо дозволяють не тільки захистити власні інвестиції у створення та просування нового товару, отримати прибуток, але й дають юридичні механізму для захисту від несумлінних конкурентів по ринку та відвертих шахраїв, які хочуть використати успішний імідж та репутацію створеного вами популярного продукту для отримання надприбутків.

Із несумлінними конкурентами, які вдаються до вдалих чи ні імітацій відомих та популярних товарів, випускаючи їх за привабливою для споживачів ціною, відомі товаровиробники борються доступними юридичними механізмами захисту, встановленими законодавством. Однак в цьому випадку у споживача є надія, що якість свого товару такі виробники-імітатори все ж таки перевіряють.

Значно гірша ситуація із шахраями, бо як свідчить практика якість контрафактних товарів їх зовсім не цікавить, головне це зниження собівартості підробок за рахунок використання дешевих складових та нелегальної праці, та наступна їх швидка (використовуючи споживацький попит) реалізація за ціною в два-три рази вище від собівартості.  У цьому випадку споживач таких підробок може розраховувати лише на свою вдачу, і не самий поганий варіант буде, якщо, наприклад, контрафактні босоніжки протримаються лише місяць, гірше — якщо від колодки і матеріалів того взуття постраждають ваші ноги. Ще жахливіші наслідки можуть бути, якщо підробками виявляться ліки та агрохімікати. А якщо згадати, що виробництво та розповсюдження підробок це повністю кримінальний бізнес, прибутки від якого йдуть на фінансування інших злочинів (таких як торгівля людьми, зброєю та наркотиками), то стане зрозумілим, чому вже десять років поспіль світова спільнота б’є на сполох, а Інтерпол та Європол одним із головних своїх завдань називають боротьбу із контрафактною продукцією».

1

Наступною виступала Крістіна Горопай, яка звернула увагу на практику боротьби з контрафактними товарами на ринку України. Зокрема, Крістіна розповіла про виявлення продукції з ознаками підробки, про специфіку припинення розповсюдження фальсифікату через мережу Інтернет, навела практичні приклади та ознайомила аудиторію із особливостями кримінального процесу.

2

Про результати просвітницької кампанії та про результати роботи правоохоронних органів України у напрямку боротьби із контрафактними товарами розповіла Лариса Севостьянова. Вона, зокрема, навела приклади найбільш «популярних підробок» на вітчизняному ринку, проілюструвала на прикладах вилучення контрафактних товарів правоохоронними органами,  показавши студентам у яких умовах виготовляється контрафактна продукція і яку небезпеку несе здоров’ю та довкіллю.

Під час заходу лектори надали багато корисних порад як не придбати підробку і не стати жертвою шахраїв в мережі Інтернет, озвучивши рекомендації споживачам від Кіберполіції, Держпродспоживслужби та UAACP.

3

Резюмуючи виступ, представниці UAACP закликали студентів завжди залишатись правосвідомими і пам’ятати про те, що голос споживача вирішальний! Важливо, щоб кожен із нас був свідомим споживачем і громадянином, бо споживачі самі відповідають за свій вибір, купуючи товар: «Час змін настав, а тому молодому поколінню українців необхідно активно доносити інформацію про важливість охорони та захисту ІВ, її роль у зростанні економіки, ризики, які несуть у собі контрафактні товари. Свідома відмова від купівлі контрафактних товарів починається із себе!», — підкреслила Лариса Севостьянова.

А Вероніка Березанська додала: «Маємо надію, що після нашої презентації ви станете більш прискіпливими споживачами, та візьмете на озброєння правило — «Ми не такі багаті, щоб купувати дешеві речі».

Приємно, що студентська молодь, а це студенти 3 курсу спеціальності «Право», виявили зацікавленість до теми і активно ставили запитання лекторам.

Онлайн-лекція відбулась на запрошення першого проректора з науково-педагогічної роботи КНТЕУ Наталії Притульської у рамках підписаного меморандуму про співпрацю між КНТЕУ та UAACP.

« Повернутись до списку новин